Velikonoce jsou za dveřmi a tak mě potěšilo, jak se můj oblíbený Receptář věnuje nejrůznějším oblastem, kterým se dá před a o velikonocích věnovat.
Víte vůbec, který den připadá na velikonoce v roce 2010? Může vám odpovědět Receptář, nebo také já. Letos je to 5. dubna. Jak je to v příštích letech si už ale přečtěte sami: Velikonoce 2010: datum a tradice.

Samozřejmě ke správným českým velikonocům patří vaření a pečení. Jehněčí, typické velikonoční maso, si můžete dát třeba s brusinkovou a jablečnou omáčkou. Ale samozřejmě tu je i standardní pečení - beránek,
Beránek, jak jsem se dozvěděla může být totiž klidně mnoha chutí. Tak například beránek biskupský, beránek makový, beránek kakaový s kokosem, beránek tvarohový, beránek z piškotového těsta nebo třeba beránek v kožichu. Beránka s citrónovou polevou pak dělávám já, ale beránka z majolky jsem ještě neviděla.

Barvení vajíček není určitě nikomu neznámé. Že je ale tolik způsobů barvení vajíček jsem netušila ani já.

Ale jaké by to byly velikonoce, kdyby nebyla domácnost, třeba dveře vhodně ozdobena. Proto mě článek na téma velikonoční dekorace potěšil. Jsou tam totiž nápady, které může realizovat každý s úplně základními prostředky a tím, co najde doma. Takže pokud si chcete vyzdobit dveře, okno nebo stůl, určitě si přečtěte článek Snadné a nápadité velikonoční dekorace.